Organisering af MEDudvalg

MED står for medbestemmelse og medindflydelse, og i de forskellige udvalg i MEDsystemet sidder både leder- og medarbejderrepræsentanter.

Hver afdeling har et lokalt MEDudvalg (LMU), hvor sager omkring sikkerhed, organisering af arbejdet, besparelser, personalepolitikker og lignende typisk diskuteres.

Herudover har hospitalet et HovedMEDudvalg (HMU), der mødes 4-6 gange om året. Regionen har derudover et overordnet MEDudvalg (RMU), hvor en lederrepræsentant fra hospitalets HMU deltager.

Abonnér

Ud over de ordinære planlagte møder i HMU kan der indkaldes til ekstraordinært HMU-møde, hvis eksempelvis væsentlige planer skal i høring i HMU, før den endelige beslutning træffes.

Se alle dagsordener og referater fra dette mødeforum

Referat
til
mødet i HMU - RRA
den 9. juni 2021 kl. 11:30
i Ikke angivet

 


Sagnr.: 1-01-100-12-21

1. Mødedeltagere

Beslutning

Deltagere:

Dorte Baarup

Signe Riddersholm

Lone Winther

Heidi Glud

Nina Søndergaard

Andreas Nørgaard

Michael Tjørnild

Anne Christensen

Monika Øst

Tim Sodemann

Jonas Dahl

Gitte Grosen

Lotte Christensen

Daniel Michelsen

Karen Rasmussen

Svend Christansen

Helle Andersen

Jette Krüger

Eva Hansen

Anita Barbesgaard

Tina Stenholt Kristensen

Marianne Jensen

Mette Munch (supp.)


Fraværende

Thorbjørn Grøfte

Nathali Degn

Pernille Sarto

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-01-100-12-21

2. Godkendelse af dagsorden og referat (12.00-12.15)

Formandsskabet indstiller,

at der bydes velkommen til mødet.
at referat fra mødet d. 14. april godkendes.
at dagsordenen godkendes.
at der bydes ind med punkter til dagsordenspunktet 'eventuelt'.

Beslutning

Jonas byder velkommen. Det er rart at kunne holde et fysisk møde igen, det har været tiltrængt.


Der indmedes følgende punkter til 'eventuelt':

- Udfordring med Libre for stor del af medarbejderne

- Status på bomme i parkeringshuset

- Status på medicinsk afdeling

- RMUK (MUS)-data

- Tørring af cykeltøj

- HMU inviteres til strategidag med ledelsen i september

- Arbejdsmiljøkonference d. 14. oktober


Det er første gang det nye HMU mødes fysisk. Der laves derfor en navnerunde, hvor medlemmerne præsenterer sig. Vedlagt oversigt over medlemmer af HMU inkl. suppleanter.


Referat fra møde d. 14. april godkendes og dagsordenen til dette møde godkendes.


Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-01-100-12-21

3. Status på covid (12.15-12.35)

Formandsskabet indstiller,

at HMU tager orienteringerne om status på covid-situationen til efterretning.

Sagsfremstilling

Der gives en kort gennemgang af status på covid-arbejdet, herunder følgende punkter:

  • Vaccinationsstatus
  • Teststatus
  • Indlæggelsestal lokalt og i regionen
  • Fortsatte restriktioner


Der planlægges en evaluering af covid-arbejdet (2. bølge mv.) på et kommende HMU-møde.

Beslutning

Der er lige nu 2 covid-positive patienter på huset. Generelt er der meget få covid-positive igennem hospitalet lige nu og sådan har det været de seneste uger. Vi får løbende patienter ind som er under udredning for covid, og der er derfor fortsat nogle ekstraopgaver i den forbindelse.


Smittetallet i Randers har været stigende den seneste tid. Det skyldes meget lokale smittekæder.


Testcenter Randers har rundet 500.000 test. Den generelle tendens er, at der foretages færre test, da flere bliver vaccineret. Der er ligeledes skruet ned for tidsrummet for personaletest.


Store dele af samfundet er indkaldt til vacciner. I Randers regner vi med at have vaccineret 150.000 borgere i løbet af næste uge.


På huset er over 80% af frontpersonalet vaccineret. Vi mangler fortsat at få vaccineret en del af hospitalets ikke-kliniske medarbejdere, men mange har fået tilbuddet og er derfor allerede vaccineret. Det er fortsat uvist hvor mange vaccinationer der er tilgængelige den kommende tid, men vi krydser fingre for at vaccineplanen holder.


Medarbejdersiden spørger ind til, hvordan man skal forholde sig, når deres vaccine (på papiret) udløber i august. Jonas Dahl svarer at vi endnu ikke har fået en afklaring fra SSI.


Hospitalsledelsen roser alle ansattes indsats gennem hele coronaperioden. Vi er stolte af måden det hele er blevet håndteret på.


Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-01-100-12-21

4. Nyt fra kontaktudvalget (12.35-12.55)

Formandsskabet indstiller,

at punkter fra Kontaktudvalget behandles.

Sagsfremstilling

Livsfasepolitik

Kontaktudvalget ønsker at hospitalets livsfasepolitik er mere tilgængelig og at den bruges mere i afdelingerne.


Forslag til trivselsinitiativer

Punktet tages under dagsordenspunkt 5.


Suppleanter til HMU

Suppleanter til medarbejdersiden i HMU præsenteres.


Nye faggrupper ansat til nye opgaver i afdelingerne

Kontaktudvalget tilkendegiver at de er bekymrede for rekrutteringsproblemer for visse faggrupper - hvordan sikrer vi at have de rette kompetencer til de rette opgaver?

Beslutning

Livsfasepolitik:

Kontaktudvalget har et ønske om, at man kigger mere på seniorhensyn. Hvis vi skal kunne fastholde vores ældre medarbejdere, er det vigtigt at de har ordenlige vilkår. Det kunne overvejes om der skulle skrives mere ind i Livfasepolitikken omkring seniorvilkår.

Ledelsessiden forklarer, at det har været et aktivt valg at det skulle være en livsfasepolitik og ikke en seniorpolitik, da vi ønsker at kunne rumme medarbejdere i begge ender af arbejdslivet.

Det besluttes at Tina Stenholt tager punktet med til personalepolitiskudvalgsmøde.


Suppleanter til HMU:

Følgende er suppleanter for medarbejdersiden i denne valgperiode:

FTF: Camilla Fogh Sørensen, Lene Gyvelgaard Pedersen.

LO: Andreas Lyng Pedersen, Bettina Okholm

AC: Natasha Bøgh Engelbredt, Mette Munch


Nye faggrupper til nye opgaver i afdelingerne

Medarbejder siden ytrer deres bekymring for rekruttereringsudfordringer flere steder på huset. Det opleves, at man har ansat andre faggrupper til opgaver, som normalt ville varetages af sygeplejersker. Det er vigtigt, at alle opgaver bliver løst bedst muligt fagligt og at de medarbejdere som bliver ansat ind i "utraditionelle stillinger", ansættes under rimelige faglige vilkår ift. deres uddannelse.

Endvidere udtrykkes der en bekymring for, at flere terapeuter er blevet ansat i decentrale stillinger (på afdelingerne) i stedet for at være ansat ind i terapigruppen på Kirurgisk fællesafdeling. Det kan gå udover fagligheden.


Ledelsessiden anerkender at der er en generel udfordring med rekutterer nok sygeplejersker og at man gennem flere kanaler er ved at undersøge mulighederne for at tage hånd om problemerne. Vi ønsker at være en attraktiv arbejdsplads, så vi kan tiltrække den arbejdskraft vi har brug for. Det er misforstået at der ansættes terapeuter mv. til de sygeplejefaglige opgaver. Rekrutteringen af visse faggrupper i nye typer af ansættelser anses som stor værdi for det tværfaglige samarbejde og det gøres med sigte på at højne kvaliteten af behandlingen af patienterne. Det er en ledelsesmæssig opgave at vurderer, hvilke faggrupper der ansættes til at løse hvilke opgaver og hvordan medarbejderne ansættes.


Ledelsessiden lægger op til, at alle som har ideer til hvordan vi kan optimere rekrutteringen, henvender sig med deres ideer. Ledelsen er altid åben for nye input og ideer.


Der er enighed om, at vi gerne vil brande os som en attraktiv arbejdsplads og der er allerede gode initiativer igang flere steder, bl.a. er der gode erfaringer med positive fortællinger gennem instragram (Akut-afdelingen) og med at gøre sig umage overfor de studerende, så de har lyst til at komme tilbage, når de er færdiguddannet. Det besluttes, at der sættes et arbejde igang.





Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-01-100-12-21

5. Nyt fra RMU (12.55-13.00)

Formandsskabet indstiller,

at HMU tager orienteringerne til efterretning.
at HMU oplyses om hvor dagsordner og referater alle RMU-møder kan findes.

Sagsfremstilling

Der har været afholdt RMU-møde d. 18. maj mellem RMU og FU. Da der endnu ikke foreligger et referat fra mødet, bedes HMU's repræsentanter i RMU orientere fra mødet.


Der er planlagt ordinært RMU-møde d. 10. juni.


Referater og dagsordner fra RMU-møder kan altid findes via. følgende link: Dagsordner-referater - Region Midtjylland (rm.dk)

Beslutning

Nina Søndergaard orienterer: På mødet mellem FU og RMU d. 18. maj blev Regionens budgetter og prioriteringer heraf, bæredygtighed, Gødstrups økonomi, rummelig og attaktiv arbejdsplads, herunder. bl.a. seniorordning drøftet.


HMU opfordres til at orienterer sig i dagsordener og referater fra RMU-møderne på Regionens hjemmeside (link ovenfor).

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-01-100-12-21

6. Temadrøftelse: Trivselsindsats, inkl pause (13.00-14.00)

Formandsskabet indstiller,

at HMU drøfter trivselsindsatsen.
at HMU kommer med ideer til kommende trivselstiltag.
at HMU drøfter HMU's rolle i trivselsarbejdet.

Sagsfremstilling

Temadrøftelsen er HMU's 3. drøftelse med emnet 'trivsel' efter trivselsundersøgelsen i efteråret 2020. HMU har besluttet at RH Randers' arbejdsmiljøfokus for den resterende del af 2021 er trivsel.


På temadrøftelsen vil: 1) HMU blive bedt om at dele erfaringer med trivselsarbejde fra egne afdelinger, 2) HMU få muligheden for at komme med gode ideer til trivselsindsatser: herunder input til trivselsportalen og erfaringer med/ideer til eventsporet 3) HMU drøfte egen synlighed i organisationen og rolle i forbindelse med trivselsindsatsen.


Temadrøftelsen bliver faciliteret af Arbejdsmiljøkoordinator Nanna Hammershøj Kirk.

Beslutning

HMU deler erfaringer med trivselsarbejdet i egne afdelinger i mindre grupper.

  • Der arbejdet med trivsel på mange måder og på flere niveauer.
  • Flere har oplevet at fokusset på trivselstiltag er aftaget under covid, hvor der har været en anden dagsorden.


Grupperne får til opgave at komme med én ide til et trivselstiltag, som HMU skal stå for og skal være afsender på. Grupperne fremlægger følgende ideer:


Gr. 1: Lave grupper for ansatte som har en fælles hobby, fx "for alle os som har sommerhus", "for alle os som kan lide at løbe". Initiaitvet vil kræve hjælp fra kommunikationsafdelingen og evt. reklame på intra og facebook. Herudover forestiller gruppen sig at skulle involvere trivselsagenterne.


Gr. 2: Buddyordning. Alle skal teames op med en buddy med sigte på at skabe større sammenhæng og fællesskab på tværs af afsnit/afdelinger og faggrupper. Initiativet vil kræve hjælp fra trivselsagenterne og arbejdsmiljøfunktionen i HR. Desuden vil man promovere på intranettet.


Gr. 3: Lave et 'Venne-spil'. Alle vender et kort ved vagtens begyndelse. Kortet matcher med ét andet kort. Opgaven er herefter at alle skal teame op med den kollega, som har det matchende kort i løbet af vagten, fx holde pause sammen, spørge hvordan det går eller noget andet. Initiativet vil kræve, at alle er med på ideen/legen. Gruppen vil promovere gennem oplag på intra eller facebook. Man vil overveje om de studerende kan inddrages i spillet.


Gr. 4: Lave en personaleforening der kan stå for forskellige arrangementer, eks. yoga, paddleboard, foldboldgolf, golf – a la fredagsbanko. Man vil søge efter ildsjæle ude på huset, der kan hjælpe. Kræver opslag på intra og en tovholder for det enkelte arrangement. Vi kan hente inspiration fra de andre hospitalsenheder, som har en personaleforening.


Gr. 5: Lave personaleforening der skal starte med at lave en fælles personalefest for hele hospitalet. Bestyrelsen skal bestå af HMU's medlemmer og forskellige medarbejdere fra afdelingerne. Måske kræver initiativet et lille opstartsbudget fra Hospitalsledelsen.


Gr. 6: Åbent hus arrangement for alle ansatte og deres familier med navnet "Sygehuset bag facaden". Man ville skulle involvere interesserede afsnit, så der kan fremvises for familiemedlemmerne. Der ville skulle være en arbejdsgruppe, som skal stå for det og et budget til lidt mad og drikke på dagen.


Der foretages en afstemning, hvor det besluttes at gå videre med ideen om en personaleforening. Der nedsættes en arbejdsgruppe, som skal løbe arbejdet igang bestående af Monika Øst, Eva Hansen og Tina Stenholt. Studentermedhjælper fra HR Cecilie Andersen vil understøtte arbejdsgruppen og indkalde til et første møde.


Det er planen at initiativet skal igangsættes i september eller oktober.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-21-100-1-20

7. Status driftsøkonomi efter april 2021 (14.05-14.10)

Formandsskabet indstiller,

at orienteringen tages til efterretning

Sagsfremstilling

Status driftsøkonomi efter april 2021


Hospitalet forventer efter april 2021 samlet et regnskabsresultat på + 1,4 mio. kr.


Afdelingerne forventer samlet et resultat på + 2,3 mio. kr.


Tabel 1: Afdelingernes forventede regnskabsresultat efter april 2021


Røntgen og Skanning forventer et regnskabsresultat på -0,7 mio. kr. Det er begrundet i behov for øget åbningstid til afvikling af CT skanninger. Hospitalet har efterfølgende fået godkendt, at aktiviteteten kan afvikles som udsat aktivitet, idet det skønnes at være ekstraordinært mange henvisninger til kræftpakkeforløb. Hospitalet får dækket udgifterne af Covid 19 midler, og bundlinjen vil blive tilsvarende forbedret.


COVID 19 situationen betyder, at hospitalet får nettomerudgifter dækket via central pulje til udgifterne. Det dækker således udgifter til Testcenter og Vaccinationscenter, men også andre områder, hvor udgiften kan tilskrives den særlige situation, som hospitalet befinder sig i.

Beslutning

Der er lige nu et lille plus på kontoen, men vi rammer indenfor skiven. Det ser fornuftigt ud og der er ikke de store advarselslamper, dog heller ikke et kæmpe overskud. .


Orienteringen tages til efterretning.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-01-100-12-21

8. Orientering om ny uddannelse som sundhedsadministrativkoordinator (14.10-14.35)

Formandsskabet indstiller,

at HMU tager informationen om den nye uddannelse Sundhedsadministrativkoordinator til efterretning.

Sagsfremstilling

Fra efteråret 2021 modtager hospitalet de første studerende på den ny uddannelse som Sundhedsadministrativ Koordinator (SAK). SAK er en 2½ årig SU-berettiget erhversakademiuddannelse som udbydes på VIA Aarhus, og hvor optagelsen sker over den koordinerede tilmelding. Uddannelsen afløser lægesekretæruddannelsen, som udfases over de kommende år.


Ledende- og uddannelsesansvarlig lægesekretær Dorte Munkholm og chef for uddannelse og forskning Birgith Hasselkvist vil præsentere og deltage i dette punkt.

Beslutning

Dorte og Birgith orienterer om den nye uddannelse ud fra vedlagte præsentation. De fortæller, at der indtil nu har været stor interesse for uddannelsen og at der bl.a. har været mange med sygeplejefaglig baggrund som har søgt ind. Medarbejdersiden ytrer bekymring for det høje antal ansøgere med sygeplejefaglig baggrund, da der generelt mangler sygeplejersker.


Der spørges om hvordan man vil tage hånd om de lægesekretærer der er nu, så de ikke bliver overhalet af de nye sundhedsadministrative koordinatorer. Dorte fortæller, at man har fokus på opkvalificering af lægesekretærene.


Orienteringerne tages til efterretning.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-01-100-12-21

9. Orienteringer og opfølgningsliste fra seneste møde (14.35-14.45)

Formandsskabet indstiller,

at HMU tager orienteringspunkterne til efterretning.

Sagsfremstilling

Personaleredegørelse 2020:

Personaleredegørelsen for 2020 er nu færdig og udgivet. Find den her: personaleredegoerelse-2020.pdf (rm.dk)


HMU's godkendte arbejdsmiljøfokus 2021

HMU-formandsskabet har godkendt HMU's færdige arbejsmiljøfokus for resten af 2021. Det er vedlagt som orientering.


Kort om evt. konflikt (sygeplejersker og radiografer)

Forligsmanden har den 18. maj 2021 fremsat et mæglingsforslag til løsning af konflikten mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og Dansk Sygeplejeråd.


Mæglingsforslaget er sendt til afstemning hos Radiografrådets og Dansk Sygeplejeråds medlemmer.


Resultatet af afstemningen vil blive offentliggjort mandag den 14. juni 2021 kort efter kl. 12.00.


Hvis sygeplejerskerne og Radiografrådets medlemmer stemmer for forslaget, så aflyses konflikten. Hvis de stemmer nej til forslaget, så kan konflikten genoptages fem dage senere, altså fra den 19. juni. Sker det, så får berørte patienter direkte besked.


DHL

Alle medarbejdere inviteres til at deltage i DHL, denne gang d. 2. september. Frist for tilmelding er d. 25. juni. Vedlagt invitation til orientering.


Udlandsrejser

Den overordnede grundregel er, at Region Midtjylland forventer, at alle medarbejdere følger de til enhver tid gældende vejledninger, råd og anbefalinger fra myndighederne vedrørende rejser til udlandet. Læs mere og find gode råd på Koncern HR's hjemmeside:

https://www.rm.dk/om-os/organisation/koncern-hr/lon--og-personaleforhold/retningslinjer/medarbejderforhold-i-forbindelse-med-coronavirus/faq---feriesporgsmal/


Motivationsundersøgelse

Regeringen, KL og Danske Regioner indgik 1. februar 2019 en aftale om en række initiativer til at styrke offentlig ledelse, understøtte udviklingen af kompetente ledere og medarbejdere i den offentlige sektor og understøtte velfungerende offentlige arbejdspladser. Aftalen tager bl.a. afsæt i de anbefalinger, som regeringens ledelseskommission kom med i juni 2018. Aftaleparterne vil i den forbindelse bl.a. gennemføre en motivationsundersøgelse blandt medarbejderne i den offentlige sektor.

Motivationsundersøgelsen gennemføres som en større stikprøvebaseret undersøgelse (ca. 25.000 respondenter) blandt ansatte (medarbejdere og ledere) i den offentlige sektor. Kronprins Frederiks Center for Offentlig Ledelse har i samarbejde med aftaleparterne haft ansvaret for udvikling af spørgeskemaet.

Undersøgelsen var oprindeligt planlagt gennemført i 2. kvartal i 2021, men er efterfølgende blevet udskud til efter sommerferien. Finansministeriet vil som ansvarlig for undersøgelsen også stå for det praktiske i forbindelse med udsendelse af spørgeskemaet. Stikprøven i forhold til ansatte i regionerne (og kommunerne) forventes at ske via KRL.

Vedlagt notat om motivationsundersøgelsen til orientering.


Seneste nyt om Min-log

Vi har tidligere orienteret om, at initiativet vedrørende borgernes adgang til at se navn, titel og afdeling på alle, som har slået op i deres sundhedsjournal (MinLog) er udsat indtil videre, jf. nedenstående.


Der har efterfølgende været en dialog mellem Danske Regioner og Sundheds- og Ældreministeriet omkring MinLog-projektet, og det er aftalt, at regionerne genetablerer og evt. replanlægger projektet, når der foreligger et juridisk grundlag.



Opfølgningsliste fra seneste møde d. 14. april


Patienter der har været på orlov

Punktet blev behandlet i Covid-gruppen d. 21. april. HMU har fået følgende svar fra gruppe:

Som det er nu, skal alle indlagte patienter på RRA testes for COVID-19 ved indlæggelsen, på dag 3 og herefter hver 5. dag. Aftalen på COVID-gruppemødet blev, at vi i den forbindelse tilføjer, at patienter, der har været på orlov, testes ved retur til afdelingen og herefter hver 5. dag. Denne tilføjelse er skrevet ind som lokal tilføjelse i følgende to retningslinjer i e-Dok:

COVID-19. Screening for SARS-CoV-2 hos patienter uden symptomer på COVID-19, der indlægges akut på sygehus i Region Midt, regional retningslinje


COVID-19. Screening for SARS-CoV-2 hos asymptomatiske patienter til elektiv indlæggelse over 24 timer, ambulante forløb med særlig risikofyldte procedurer samt ved udskrivelse til plejehjem, regional retningslinje


Uniformer i omklædningsrum

På seneste HMU-møde blev der nedsat en arbejdsgruppe, som skulle kigge på, hvordan vi sikrer at brugte uniformer bliver ryddet op og ikke roder i omklædningsrummene. Arbejdsgruppe bedes orientere om status på arbejdet.


Beslutning

Personaleredegørelse:

Er vedlagt og alle må meget gerne selv orientere sig i den ved interesse.


Arbejdsmiljøfokus

Arbejdsmiljøfokusset er vedlagt som bilag. Nanna Kirk fortæller, at hun håber at HMU kan genkende hovedpointerne fra arbejdsmiljødrøftelsen på seneste møde. Det nikkes der genkendende til.


Konflikt

Vi afventer fortsat udmelding på, om sygeplejekonflikten bliver til noget. Hvis det bliver tilfældet, har vi gode planer for nødberedskab og vi er overbeviste om, at vi kan håndtere det bedst muligt.


DHL

Der er igen i år mulighed for at deltage i DHL. Hospitaledelsen vil betale deltagergebyret og håber at så mange som muligt har lyst til at deltage. Tradionen med grillpølser bliver i år genindført.


Motivationsundersøgelsen

Bliver udsat efter aftale mellem Regeringen og Danske Regioner.


Min-log

Ændringerne er udsat for nu.


Udlandsrejser

Vi afventer fortsat udmeldinger omkring faglige rejser. Reglerne for private rejser er ligesom sommerferien sidste år. Det afgørende for om man skal i karantæne eller lign. er hvilken farve landet man rejser til har ved udrejse. Det er den ansattes eget ansvar at orientere sig i dette. Hvis landet bliver rødt mens man er afsted, er karantæne/isolation ikke egen betaling. I sådanne tilfælde skal man kontakte egen leder hurtigst muligt.


Alle opfordres til løbende at orientere sig på Koncern HR's hjemmeside. Det understeges at Udenrigsministeriets landefarver til en hver tid er det gældende.


Uniformer i omklædningsrum:

Arbejdsgruppen er igang med at kigge på problemet, men der er ikke noget nyt for nu.



Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-01-100-12-21

10. Eventuelt (14.45-14.50)

Formandsskabet indstiller,

at eventuelle punkter drøftes.

Beslutning

RMUK-data

Det er ikke længere muligt at trække data om afholdte MUS-samtaler. Der er forestået et arbejde med, at sortere data i BI-portalen og det er blevet fravalgt at denne data fremover er tilgængelig. Umiddelbart var det kun på RH Randers at dataen blev brugt. Der følges op på personalepolitisk udvalgs møde.


Tørring af cykeltøj

Arbejdsgruppen er igang med at kigge på, hvad de ønskede tiltag vil koste. Der bliver fulgt op på næstkommende møde.


Strategisk arbejdsmiljøkonference

RMU har besluttet at årets arbejdsmiljøkonference bliver lavet om til en strategisk arbejdsmiljøkonference for RMU og HMU. Dette valg er taget af hensyn til forsamlingsforbud og covid.


Strategidag med ledelsen i september

HMU inviteres til drøftelse om den kommende strategi d. 14. september.


Udfordringer med Libre

Michael Tjørnild fortæller at emnet er blevet drøftet på deres LMU. Det er til stor frustration, at medarbejderne ikke har adgang til officepakken og det betyder at flere medarbejdere hellere vil udføre noget arbejde på deres private computere med officepakke derhjemme. Det synes ikke hensigtsmæssigt.

Jonas fortæller, at vi kun har et begrænset ansat licenser til microsoft-officepakken. Det er kun muligt at indkøbe officelicenser som er personlige og det ville derfor blive en stor økonomisk udskrivning, hvis alle skulle have office-pakken tilgængelig. Det er et emne der er blevet drøftet i Regionen mange gange.


Michael tilføjer at det er en udfordring, at Office- og Libre programmerne ikke kan tale sammen. Når man skal åbne et worddokument i fx e-dok, hopper den grafiske opstilling af dokumenterne hopper rundt, når man åbner dem i Libre.

Jonas anerkender problemet og tager det med videre.


Bomme i p-huset

Der er ved at blive opsat bomme i parkeringshuset, så vi forhåbentlig kan komme ræs i parkeringshuset om aftenen/natten til livs. Dæk 2 og 3 vil fremover være foreholdt personale. Alle som er en del af personaleparkeringsordningen vil få besked om hvad de skal gøre.


Status på medicinsk afdeling

Medarbejdersiden spørger ind til, hvad status på medicinsk afdeling er. Hertil forklarer Jonas at der i forbindelse med sommeren vil der blive nedlagt lidt flere medicinske senge end normalt, så der bliver luft og plads til at rekrutterer det rette antal medarbejdere. Lige nu reserveres der ikke covid-senge i medicinsk afdeling, da det er beskeden fra Regionen. Hvis der kommer covidpatienter, vil de derfor blive lagt på Akutafdelingen.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-01-100-12-21

11. Udvælgelse af væsentligste punkter til viderformidling til LMU (14.50-14.55)

Formandsskabet indstiller,

at HMU udvælger væsentligste punkter fra mødet til videreformidling til LMU.

Beslutning

Det besluttes at følgende tre punkter skal videreformidles til LMU:


  • HMU har haft endnu en drøftelse omkring trivselsarbejdet på huset. Det er blevet besluttet, at HMU laver en personaleforening, som vil stå for forskellige arrangementer. Der er nedsat en arbejdsgruppe, som vil informere nærmere.
  • HMU planlægger at lave en evaluering af covid på et senere møde.
  • HMU er blevet orienteret om den nye uddannelse som sundhedsadministrativkoordinator, som træder i stedet for lægesekretæruddannelsen. Præsentation af uddannelsen er vedlagt.


Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-01-100-12-21

12. Punkter til kommende HMU-møder (14.55-14.55)

Formandsskabet indstiller,

at HMU kommer med forslag til kommende punkter til HMU-møder.

Sagsfremstilling

Foreløbige punkter til kommende HMU-møder:

  • Klar tale - på mødet d. 6. september (inkl. evalueringer fra første runde af undervisning)
  • Budgetproces 2022 - høring fra HMU mellem 12. og 30. august. Der bliver indkaldt til ekstraordinært møde kun med denne dagsorden.
  • Evaluering af covid-arbejdet.


Beslutning

Der ønskes at datoerne for HMU-møder i 2022 hurtigst muligt. Hertil svares, at mødedatoerne afhænger af et par andre mødeforaers mødedatoer. Der går derfor lidt tid endnu inden datoerne fastlægges.


Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-01-100-12-21

13. Evaluering af mødet (14.55-15.00)

Formandsskabet indstiller,

at mødet evalueres.

Beslutning

Drøftelsen omkring trivsel var rigtig god og gav god stemning. Der kom mange gode ideer på bordet.


Det har været rigtig positivt at kunne mødes fysisk igen. Tak for idag.

Tilbage til toppen