Om afsnittet

Vores patienter

Vores patienter er tilknyttet flere forskellige kirurgiske specialer. Vi arbejder med både planlagte og akutte patienter, børn og voksne. Det  kræver fleksibilitet og stærke kompetencer, som vi arbejder systematisk med at udvikle og vedligeholde.

I vores sygepleje fokuserer vi på engageret og respektfuldt at møde patienten der, hvor vedkommende er.

Vores opgaver

I Bedøvelsesafsnittet udfører vi overvejende anæstesikliniske opgaver indenfor følgende specialer:

  • Abdominal kirurgi
  • Ortopædkirurgi
  • Gynækologi og obstetrik
  • Øre-, næse- og halskirurgi
  • Tandbehandlinger
  • Anæstesi på vores dagkirurgiske afsnit

Aktuelt indgår vi i et tæt samarbejde med Dagkirurgien, hvor vi dækker to lejer dagligt.

Udover de nævnte specialer varetager vi anæstesiologisk assistance til:

  • ECT-behandlinger
  • DC-konverteringer
  • Traumemodtagelse og -behandling
  • Akutmedicinske kald
  • Akut dårlige børn
  • Interne transporter
  • Hjertestop internt på hospitalet

Hverdagens opgaver er primært sundhedsfaglige, og administrative opgaver fylder ikke meget, men dokumentation i forhold til opgaveløsningen er obligatorisk, og derudover vil der være en opgave i at arbejde med vedligeholdelse af kompetencer i form af e-læringskurser, læsning af opdaterede og nye retningslinjer, instrukser og nyhedsbreve. For den enkelte vil der være mulighed for at varetage et klinisk ansvarsområde eller funktion. 

Hvem er vi

Vi er en gruppe på ca. 30 specialuddannede anæstesisygeplejersker. Udover anæstesisygeplejersker har vi en serviceassistent, der varetager opgaver i vores præparation og et varierende antal anæstesikursister. I efteråret 2024 har vi eks. 7 kursister. Vores base på hospitalet er hospitalets centrale operationsgang, også kaldet Operationsafsnittet eller store OP.

Vi er fuldt normerede og har sjældent ledige stillinger. Vi tager det som et udtryk for, at vi er et rart og godt afsnit at arbejde i, at mange af vores kursister gerne vil have en fast stilling hos os efter endt uddannelse. Vi er stolte af vores afsnit, vores faglighed og vores samarbejde, og håber, at nyansatte hurtigt vil opleve den samme stolthed. 

Som medarbejdere i afsnittet er vi meget forskellige, hvilket vi ser som en stor styrke, og du vil få kolleger med både 1 og 30 års anciennitet i afsnittet.

Ledige stillinger

Vi opslår alle vores ledige stillinger på Midtjob.dk. Her kan du også oprette en jobagent, så du får besked, når vi opslår en stilling, der kunne have din interesse.

Som udgangspunkt modtager vi ikke uopfordrede ansøgninger, men du er altid meget velkommen til at kontakte vores afdelings- eller afsnitsledelse i forhold til en uformel snak om potentielle jobmuligheder i vores afsnit.

Se ledige stillinger på hospitalet

Introduktion til nyansatte

Vi lægger et individuelt tilpasset introduktionsprogram ud fra de kompetencer, du kommer med, og de opgaver og procedurer, du vil møde i vores afsnit. 

Vi har instrukser for mange af vores procedurer og arbejder målrettet med vedligeholdelse af kompetencer - særligt for de procedurer, som kun forekommer sjældent, eller som er meget komplekse. Vi prioriterer tid til at øve os i uventede og vanskelige opgaver, og det vil der naturligvis også være fokus på i forbindelse med din oplæring.

Udover den faglige oplæring gør vi os umage med at invitere nye kolleger ind i vores fællesskab, så du hurtigt kommer til at føle dig som en del af gruppen.

Ny i Randers

Se hospitalets information til dig som nyansat og studerende. Find praktiske oplysninger, information om hospitalet, retningslinjer for brug af it, sygemelding mm. samt oplysninger om diverse medarbejdertilbud og meget meget mere.

Gå til Ny i Randers

Ny på Operationsgangen

Hvis en del af dine opgaver foregår på Operationsgangen på hospitalet, kan du her se den introduktionsside, som alle nye på Operationsgangen skal se igennem, inden de starter.

Ny på Operationsgangen

Faglig udvikling

Læring og udvikling mellem kolleger

Vi er en medarbejdergruppe, der har en stærk faglig identitet og stolthed over vores fag. Derfor er vi også hele tiden på udkig efter områder, hvor vi kan øge vores fælles viden og udvikle vores arbejdsgange. 

Alle opfordres derfor løbende til at byde ind med forslag til fælles forbedringsområder, og vi vægter den løbende faglige sparring mellem medarbejderne højt.

Undervisning og fagdage

Vi tilstræber, at vi afholder skemalagt undervisning/faglige fora ca. to gange om ugen. To gange om året arrangerer vi fagdage.  

Særlige interesser

Har man som medarbejder interesse i at varetage et særligt ansvarsområde, vil vi gøre, hvad vi kan for at indfri dine ønsker. Tal med afsnitsledelsen om dine ønsker. 

Kurser

Der vil være mulighed for at komme på kurser som et led i din ansættelse. Vi prioriterer de kursusønsker, der relaterer sig til det arbejde, der udføres, og de problematikker, vi gerne vil have løst.

Er man f.eks. medlem af det faglige selskab FSAIO (for intensiv, anæstesi og opvågningssygeplejersker) er der her mulighed for at deltage i temadage mv. arrangeret af FSAIO.

Vagter og fleksibilitet

Balance i din hverdag

Vi har i Bedøvelsesafsnittet tradition for at gøre en stor indsats for, at den enkeltes balance mellem arbejde, hjemmeliv og fritid fungerer. Vi har en ønskeplan, fleksible mødetider og er meget flittige til at bytte vagter med hinanden. 

Fuld tid eller deltid

Vi slår som udgangspunkt alle vores stillinger op som fuldtidsstillinger. Det er muligt at arbejde mindre end 37 timer, hvis det er et ønske. 

Vagter - hverdage og weekender

Vi har dagvagter, aftenvagter samt vagter med efterfølgende rådighed fra vagtværelse. 

Hverdage

Dagvagter: Fra 07.30 til enten 15.00, 15.30 eller 16.00 
Aftenvagter: Fra kl. 14.30 til 23.00 
Vagt med efterfølgende rådighed fra vagtværelse: Fra kl. 14.30 til 23.30 med rådighed fra 23.30 til 07.30

Weekend

I weekenden arbejder vi i 12 timers vagter. 

Dagvagter: Fra 07.30 til 18.45 
Vagt med efterfølgende rådighed fra vagtværelse: Fra kl. 18.37 til 01.00 med rådighed fra kl. 01.00 til 07.30

Du skal forvente, at du har weekendvagt ca. hver 4. weekend. Fordelingen har du medindflydelse på via ønskeplanen.

Øvre antal vagter

Vi har aftaler, der kan ses i e-Dok, i forhold til øvre antal vagter på 12 ugers normperiode - fordelt efter ansættelsesbrøk.

Trivsel og tryghed

En omskiftelig hverdag

Du kan ikke som udgangspunkt vide præcis, hvad der skal ske i løbet af dagen, når du møder ind i din vagt. Det er vigtigt, at du trives i en hverdag, der er uforudsigelig, og hvor tempoet varierer mellem roligt og travlt. Vores hverdag og opgaver forudsætter, at du er fleksibel i din tilgang til arbejdet, for at du kan have det godt hos os. 

Til gengæld kan vi love dig muligheden for at prøve kræfter med en lang række spændende opgaver og et fællesskab, hvor vi sammen løser både de planlagte og de akutte arbejdsopgaver. 

Plads til feedback og løbende læring

Vi lægger stor vægt på at klæde dig så godt som muligt på til de opgaver, du skal varetage, så du kan føle dig kompetent og tryg i forhold til det, du skal håndtere.

Det er derfor vigtigt, at du siger til, hvis du føler, at du ikke er godt nok rustet til dine arbejdsopgaver, så vi kan tage hånd om det. Det samme gælder, hvis du har haft en oplevelse, hvor du efterfølgende tænker, at du kunne have brug for en ekstra gennemgang eller genopfriskning af viden, instrukser eller lign. Du kan også have oplevet en svær arbejdssituation, som du har brug for at få talt igennem. Vi er løbende opmærksomme på hinanden, men det er vigtigt, at du siger til og fra, så vi kan håndtere det.

I vores afsnit ønsker vi, at medarbejderne reflekterer og undrer sig, og vi arbejder hele tiden på at fastholde vores gode kultur, hvor vi støtter og sparrer med hinanden i et sanktions- og fordomsfrit miljø.

Plads til grin

Selvom vi i vores arbejde ofte holder patienters liv i vores hænder, er vi også en medarbejdergruppe, der vægter, at en arbejdsdag skal indeholde smil, grin og en god stemning, for at vi kan have det godt. Vi tager tingene "oppefra og ned" og bidrager alle med at skabe en god stemning i hverdagen og et godt arbejdsmiljø for hinanden.

Indflydelse og inddragelse

Via afsnittets oversygeplejerske og koordinator kan du lave dag til dag-aftaler i forhold til dine arbejdsopgaver. Vi sætter en stor ære i at tilgodese så mange hensyn som muligt via vores planlægning og arbejdsfordeling.

Respekt og rummelighed

Vi ser forskellighed som en styrke. Den sætning indebærer, at vi er rummelige overfor den, du er, og forventer, at du er det samme overfor de øvrige i gruppen. Gensidig respekt, anerkendelse, en åben dialog og at alle kan føle sig trygge, når de går på arbejde, er vigtige værdier for os.

Afsnitsledelse

Oversygeplejerske Annette Johnsen

Afsnitsleder i Bedøvelsesafsnittet

Mail: annjoh@rm.dk

Afsnitsansvarlig overlæge Leif Bach

Afsnitsleder i Bedøvelsesafsnittet

Mail: leifbach@rm.dk